Soubor hudebníků a skladatelů z HAMU zabývající se hudbou 21. století (současnou i budoucí). Prezentuje to nejčerstvější, co se na poli zvaném soudobá klasická hudba urodilo. Soubor je tvořen posluchači, případně absolventy této fakulty a dnes se řadí již mezi výrazné ansámbly svého druhu, přičemž nadále vyplňuje jednu z mezer v oblasti uvádění a prezentace soudobé hudby u nás. Ve snaze hledat nové formy na koncertech spolupracuje také se studenty tance, choreografie, filmu (animace) a režie, ale také s recitátory a hudebníky jiných žánrů (jazz, experimentální elektronika).
Východiskem souboru je, že odmítá rozdělení žánrů na vysoké a nízké, dobré a špatné. To, co se teď může zdát jako strašné – „terrible“, se záhy může stát strašně krásným… nebo také ne. Tuto hranici je ale potřeba neustále zkoumat, posunovat a zpochybňovat.
Poprvé se Ensemble uvedl koncertem v pražské MeetFactory na podzim 2016. Ansámbl se snaží přiblížit novým skupinám posluchačů výběrem míst konání koncertů (Venuše ve Švehlovce, Divadlo X10, MeetFactory), která nejsou spojena pouze s akademickým prostředím, ale jsou zaměřena na nové formy umění.
Od roku 2018 se soubor několikrát účastnil festivalu Echofluxx v pražském Paralelním Polisu. Mezi významné počiny souboru patří také spolupráce s klarinetistou Martinem Adámkem (říjen 2021), který uvedl v premiéře pět kompozic pro sólový klarinet a ansámbl.
Ansámbl vystupuje při svých koncertech nejen mimo akademickou půdu, ale překračuje i pomyslnou hranici mezi uměleckými obory. S literárním uměním se ansámbl propojil v rámci několika koncertů s titulem Contempoetry v letech 2019 a 2020 (umělecké vedení Petr Hora); formu site-specific kompozice a light designu vyzkoušel na koncertu Syn.surround v Nové libeňské synagoze v listopadu 2021.
V roce 2021 uvedl Ensemble Terrible pět premiér skladeb pro sólový klarinet a komorní ansámbl ve spolupráci s klarinetistou Martinem Adámkem, členem prestižního Ensemble intercontemporain. Na podzim roku 2022 se v Praze konaly další dva koncerty. Jeden inspirovaný Beethovenovou Třetí symfonií Eroicou v komplexu Gabriel Loci a druhý koncert uspořádaný ve Venuši ve Švehlovce následně uvedl díla inspirovaná literaturou a slovem skladatelů Martina Klusáka, Haštala Hapky, Jana Jiruchy a dalších. Zaznělo zde také dílo Marka Kopelenta: „Pocta Vladimíru Holanovi“.
Ansámbl má v poslední době za sebou také spolupráce s předními českými a slovenskými představiteli elektronické experimentální hudby (Alfred ve dvoře, červen 2023 – Podobný plán je sám o sobě polovičatým), Katův Syn(th), Boh Vajec, Roman Zabelov, Jan Trojan. Spolupráci s jazzovým saxofonistou Martinem Debřičkou (Venuše ve Švehlovce, listopad 2023 – Why to eat bacon and eggs every day?) a také úspěšný multimediální projekt ve spolupráci se studenty Katedry animace a filmu UMPRUM, s názvem La ligne tremblée pointillée (30. 11. 2024).
Soubor umělecky vedou Patrik Herman a Tobiáš Horváth. Ansámbl vznikl z iniciativy skladatelů Jakuba Rataje, Jana Ryanta Dřízala a dirigenta Marka Šedivého.